Sukan

Liga Super: JDT tewaskan Selangor 3-0, mantapkan dominasi liga

KUALA LUMPUR – Kejayaan Johor Darul Ta’zim (JDT) menewaskan Selangor 3-0 dalam saingan Liga Super di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) malam tadi jelas menggembirakan Pemangku Sultan Johor, Tunku Mahkota Ismail Sultan Ibrahim.

Tunku Mahkota Ismail mengucapkan tahniah kepada pasukan bimbingan Hector Bidoglio atas kejayaan tersebut sekali gus menambah tiga mata berharga di tempat lawan.

“Syabas @OfficialJohor (JDT). Kami kekal bersama walau apa pun dan terus bekerja keras. Ini bukan acara pecut tetapi maraton,” katanya melalui hantaran di laman X hari ini.

Dalam perlawanan tersebut, JDT berjaya mengekalkan rekod tanpa kalah musim ini hasil jaringan pembukaan Romel Morales dan dua gol daripada Bergson Da Silva, sekali gus menempatkan mereka lebih kukuh di puncak liga.

Kemenangan itu juga meletakkan JDT dalam posisi selesa untuk mempertahankan kejuaraan liga buat kali ke-11 berturut-turut sejak 2014.

Dengan 34 mata, JDT kini berada lapan mata di hadapan Selangor yang menghuni tangga kedua.

Sementara itu, kejayaan mengalahkan pesaing terdekat mereka turut memberi peluang cerah buat JDT untuk mengulangi pencapaian cemerlang musim 2022 dan 2023 dengan menamatkan saingan liga tanpa kekalahan.

Show More

Related Articles

Back to top button