Berita SemasaSukan

Nur Izzuddin, Sze Fei tawan Terbuka Artik

KUALA LUMPUR – Pasangan beregu lelaki negara, Nur Izzuddin dan Goh Sze Fei mencipta satu lagi kejayaan gemilang apabila menjuarai kejohanan Terbuka Artik, menjadikan ini gelaran ketiga mereka pada tahun ini selepas kemenangan di Terbuka Jepun dan Terbuka China.

Dalam perlawanan akhir pasangan Malaysia itu menewaskan pasangan beregu nombor dua dunia dari Denmark, Kim Astrup dan Anders Skaarup Rasmussen, yang juga juara bertahan.

Kejayaan mereka dicapai dalam pertarungan sengit selama satu jam 12 minit, dengan keputusan 15-21, 21-15, 21-19, menunjukkan kebangkitan luar biasa selepas ketinggalan pada set pertama.

Kejayaan itu merupakan kejayaan kali kedua mereka menewaskan pasangan Denmark itu daripada lapan pertemuan, dengan kemenangan terakhir mereka dicatatkan di Terbuka Perancis 2022.

Menteri Belia dan Sukan, Hannah Yeoh, turut mengucapkan tahniah kepada pasangan atas semangat juang dan prestasi luar biasa mereka yang membawa kebanggaan kepada Malaysia.

“Syabas kepada Nur Izzuddin dan Sze Fei atas kemenangan itu. Mereka telah menunjukkan prestasi yang luar biasa sepanjang tahun ini dan kita semua berbangga dengan kejayaan mereka,” katanya dalam satu hantaran di laman Facebook hari ini.

Kejayaan itu bukan sahaja menambah koleksi gelaran mereka tahun ini, tetapi turut memperkukuhkan status Nur Izzuddin dan Sze Fei sebagai pasangan beregu lelaki yang disegani di pentas antarabangsa.

Kemenangan itu juga mendapat sokongan dan ucapan tahniah daripada peminat tanah air yang kagum dengan prestasi cemerlang mereka.

Show More

Related Articles

Back to top button