Berita SemasaPolitik

UMNO bantu mangsa banjir tanpa kira fahaman politik

KUALA LUMPUR – UMNO menyatakan kesediaan untuk menyalurkan bantuan kepada mangsa banjir di Kelantan dan Terengganu walaupun negeri itu bukan di bawah Kerajaan Perpaduan, kata Presidennya, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

“Saya bangga melihat Wanita UMNO dan Pergerakan Pemuda UMNO yang telah menggerakkan misi bantuan kemanusiaan untuk mangsa yang terjejas banjir di Pantai Timur.

“Walaupun Kelantan dan Terengganu bukanlah negeri di bawah Kerajaan Perpaduan, namun kesejahteraan dan keselamatan rakyat sentiasa diberikan keutamaan oleh UMNO di mana jua sekalipun,” kata Ahmad Zahid dalam satu kenyataan di Facebook hari ini.

Semalam, Pemuda UMNO memulakan misi bantuan kemanusiaan untuk mangsa yang terjejas banjir di Kelantan, Terengganu dan Pahang.

Ketua Pemuda UMNO Dr Muhamad Akmal Saleh berkata misi bantuan banjir fasa pertama itu berlangsung hingga Ahad ini melibatkan hampir 50 ahli Pemuda UMNO serta Skuad Sabil.

Kata beliau, bantuan yang disediakan termasuk sebuah bot yang akan ditempatkan di Pasir Puteh, Kelantan dan bot tersebut akan digunakan oleh Skuad Sabil di Kelantan dan Terengganu untuk membantu mangsa yang memerlukan.

Selain itu, barangan seperti air mineral, makanan kering dan kelengkapan pembersihan diri turut akan disumbangkan kepada mangsa banjir.

Show More

Related Articles

Back to top button