Sukan

Saidatul Zakirah wakili Malaysia di Kejohanan Motosikal Berkuasa Tinggi Wanita Eropah

KUALA LUMPUR – Pelumba motosikal remaja wanita, Saidatul Zakirah Zairin akan mewakili Malaysia di Kejohanan Wanita Eropah.

Remaja berusia 17 tahun itu bukan sahaja mempunyai kebolehan yang luar biasa dalam sukan, tetapi juga kecenderungan yang kuat dalam perlumbaan motosikal berkuasa tinggi.

Bakatnya dalam sukan motor telah menambah dimensi yang unik kepada perjalanan kejuaraannya.

Sejak mula menceburi dunia sukan, Saidatul Zakirah telah menonjol dalam perlumbaan motosikal, menunjukkan kebolehan luar biasa dalam mengendalikan jentera berkuasa tinggi di atas litar.

Keberaniannya dalam menghadapi kecepatan dan cabaran litar telah memenangi pengiktirafan dalam kalangan peminat sukan motor di Malaysia.

Saidatul Zakirah berkata, kejohanan itu bukan hanya merupakan platform untuk mengukuhkan kecemerlangan atlet dalam pelbagai acara sukan, tetapi juga peluang untuk menunjukkan kepelbagaian bakat dan minat.

“Saya berasa teruja untuk berlumba dengan pasukan GP3 AD11, saya tidak sabar untuk menunggu musim 2024 bermula, dalam kejohanan ini.

“Ini adalah kali pertama saya berlumba di luar Asia, yang membuatkan saya tidak sabar untuk mengetahui perbezaan antara pelumba yang pernah saya berlumba sebelum ini dan pelumba yang menakjubkan di Eropah.

“Saya berterima kasih kepada pasukan kerana memberi saya peluang ini yang akan membolehkan saya melangkah lebih jauh dalam kerjaya perlumbaan saya, bukan sahaja saya boleh berharap untuk berlumba dengan orang lain tetapi saya tidak sabar untuk memperbaiki diri dengan bantuan pasukan,” katanya kepada Malaysia Tribune.

Dalam saingan antarabangsa itu, Saidatul Zakirah tidak hanya akan menghadapi pesaing dari seluruh Eropah, tetapi juga akan memperjuangkan kebanggaan negara dalam arena sukan antarabangsa.

Show More

Related Articles

Back to top button