Sukan

Piala Sudirman: Tampil aksi longlai, Malaysia tewas 1-3 kepada Korea

SUZHOU – Malaysia menampilkan aksi longlai dalam peringkat separuh akhir kejohanan Piala Sudirman apabila tewas 1-3 kepada Korea Selatan sebentar tadi.

Skuad negara bermula dengan langkah kiri apabila pasangan beregu campuran Chen Tang Jie-Toh Ee Wei tewas kepada Seo Seung Jae-Chae Yu Jung 11-21 21-13 21-7.

Bagaimanapun pemain perseorangan negara, Lee Zii Jia berjaya menampilkan persembahan bertenaga dengan menewaskan Jeon Hyeok Jin 21-11 21-9 untuk mengikat kedudukan 1-1.

Kebangkitan yang ditunjukkan oleh Zii Jia gagal diteruskan oleh perseorangan wanita dan beregu lelaki negara apabila tewas kepada lawan masing-masing.

K. Letshanaa yang turun menggantikan tempat Goh Jin Wei gagal menyerap tekanan apabila tewas kepada An Se Young dengan keputusan 21-10 21-13.

Harapan terakhir yang disandarkan kepada pasangan nombor dua dunia Aaron Chia dan Soh Wooi Yik untuk menjelmakan mata kedua juga gagal apabila menampilkan aksi longlai ketika bertemu pasangan Kim Win Ho-Na Sung Seung.

Beregu utama negara itu tewas mudah 21-12 21-11 kepada beregu Korea yang baru digandingkan itu.

Dengan kekalahan itu, Malaysia hanya berpuas hati dengan pingat gangsa sekali gus mengulangi pencapaian kejohanan sebelum ini.

Show More

Related Articles

Back to top button