Jenayah & Mahkamah

Kes DSP bunuh pelajar, mahkamah tetapkan perbicaraan bermula Nov depan

IPOH – Perbicaraan seorang pegawai polis yang dituduh menyebabkan kematian seorang pelajar lelaki pada 15 Dis lalu ditetapkan selama 30 hari di Mahkamah Tinggi bermula November ini.

Laporan portal Sinar menyebut, Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Bhupindar Singh Gurcharan Singh Preet menetapkan tarikh perbicaraan pada 4 hingga 8 dan 11 hingga 15 Nov, 2 hingga 6 dan 9 hingga 13 Dis serta 6 hingga 10 dan 13 hingga 17 Jan tahun depan.

Terdahulu, Mohd Nazri Abdul Razak,45, yang berpangkat Deputi Superintendan membuat pengakuan tidak bersalah atas pertuduhan melakukan bunuh dengan menyebabkan kematian Muhammad Zaharif Affendi Muhd Zamrie, 17.

Dia didakwa melakukan kesalahan itu di Jalan Taman Jati 1, dekat SMK Jati, Meru antara pukul 12.05 hingga 12.40 tengah hari 15 Dis lalu.

Nazri didakwa di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman mati atau penjara minimum 30 tahun dan tidak lebih 40 tahun, jika tidak dihukum mati hendaklah juga dihukum tidak kurang 12 sebatan.

Pendakwaan dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya Afzainizam Abdul Aziz dan mankala Nazri diwakili peguam Jacky Loi Yap Loong.

Show More

Related Articles

Back to top button