Sukan

Liverpool tewaskan Brentford 2-0 di Anfield

LIVERPOOL – Pengurus baharu Liverpool, Arne Slot berjaya mencatat kemenangan pertama di Anfield apabila pasukannya menewaskan Brentford 2-0 dalam aksi Liga Perdana Inggeris, malam tadi.

Aksi sengit itu menyaksikan Luis Diaz dan Mohamed Salah muncul wira The Reds dengan masing-masing menjaringkan satu gol.

Jaringan pertama hadir pada minit ke-13 apabila Salah pantas melancarkan serangan balas dari sudut sepakan sudut Brentford. Hantaran bijak beliau kepada Diogo Jota berjaya disempurnakan oleh Jota kepada Diaz, yang tenang melepasi benteng pertahanan lawan dan merobek gawang Brentford.

Walaupun tanpa kehadiran penyerang utama, Ivan Toney yang dikaitkan dengan spekulasi perpindahan Brentford tetap mencuba mencipta peluang. Namun, usaha mereka gagal diterjemahkan kepada jaringan sehingga tamat separuh masa pertama.

Liverpool terus mendominasi perlawanan pada separuh masa kedua. Gol kedua hadir pada minit ke-70 apabila Diaz bertindak bijak menghantar bola kepada Salah yang tidak mensia-siakan peluang tersebut untuk menewaskan penjaga gol Brentford, Mark Flekken dengan satu sentuhan penuh ketenangan.

Kemenangan ini merupakan permulaan yang baik bagi Arne Slot dalam misi mengembalikan kegemilangan Liverpool di pentas Liga Perdana Inggeris.

Show More

Related Articles

Back to top button