Berita SemasaJenayah & Mahkamah

Bangku konkrit dikhuatiri hempap mangsa tanah mendap di Jalan Masjid India

KUALA LUMPUR – Sebuah bangku konkrit seberat kira-kira satu tan turut dikeluarkan daripada lubang yang terbentuk dalam kejadian  tanah mendap di Jalan Masjid India di sini, hari ini.

Sebelum itu, seorang wanita warga India dipercayai terjatuh ke dalam lubang sedalam kira-kira lapan meter dan operasi mencari dan menyelamatkan mangsa masih berjalan.

Dalam operasi pagi tadi, pasukan penyelamat dilihat menggunakan jentera kren Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) untuk mengeluarkan sebuah kerusi konkrit.

Pusat Gerakan Operasi Bomba Kuala Lumpur (PGOKL) dalam kenyataan hari ini berkata, penemuan kerusi di lubang itu dikhuatiri menghempap mangsa.

Menurut kenyataan itu, pihak Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Kuala Lumpur menerima panggilan kecemasan berhubung kejadian berkenaan pada pukul 8.22 pagi ini.

“Seramai 15 anggota pasukan operasi daripada Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Titiwangsa dan bantuan daripada Hang Tuah dikerahkan ke lokasi kejadian,” menurut kenyataan itu.

Sementara itu Bernama melaporkan, beberapa orang ahli keluarga kepada mangsa berusia 48 tahun itu berada di kawasan kejadian untuk menunggu mangsa dikeluarkan.

Kejadian juga menyebabkan laluan itu ditutup kepada orang ramai.

Show More

Related Articles

Back to top button