Berita Semasa

QSR sahkan beberapa cawangan KFC ditutup

KUALA LUMPUR – QSR Brands dan KFC Malaysia mengesahkan beberapa cawangan restoran makanan segera itu ditutup sementara.

Menurut QSR dalam satu kenyataan, langkah untuk menutup sementara cawangan itu sebagai cara untuk mengurus peningkatan kos perniagaan dan memberi tumpuan kepada lokasi yang mendapat permintaan tinggi.

“Pekerja daripada kedai yang terjejas telah ditawarkan peluang untuk berpindah ke kedai yang beroperasi sebagai sebahagian daripada strategi taktikal untuk mengoptimumkan sumber dalam zon perdagangan dengan penglibatan pelanggan yang lebih tinggi,” katanya.

Sebelum ini media melaporkan lebih 100 cawangan KFC ditutup susulan gerakan boikot yang berlaku di seluruh negara sehingga sekarang.

Dalam pada itu katanya, pihaknya akan
terus memelihara jenama KFC dan melindungi pekerja jenama itu.

“Pekerja yang cawangan terjejas ditawarkan peluang untuk berpindah ke kedai yang mempunyai operasi yang lebih sibuk sebagai sebahagian daripada usaha pengoptimuman semula syarikat.

“Sebagai sebuah syarikat yang telah berkhidmat kepada rakyat Malaysia selama lebih 50 tahun, tumpuan kekal pada penyediaan produk dan perkhidmatan berkualiti kepada pelanggan, sambil menyumbang secara positif kepada rakyat Malaysia ekonomi melalui jaminan pekerjaan untuk 18,000 ahli pasukan di Malaysia, yang mana, lebih kurang 85 peratus beragama Islam,” katanya.

Sementara itu katanya, QSR Brands juga akan terus komited untuk menjadi antara pembayar cukai terbesar di Malaysia dan berbangga kerana dapat memberi kembali kepada masyarakat melalui KFC Add Hope dan Dana Zakat Wakalah.

Show More

Related Articles

Back to top button