Berita SemasaPolitik

Wanita UMNO gesa tindakan tegas isu 3R

PUTRAJAYA – Wanita UMNO Malaysia menggesa kerajaan dan pihak berkuasa mengambil tindakan tegas terhadap individu tidak menghormati Institusi raja-raja.

Ketua Wanita UMNO Malaysia, Datuk Seri Noraini Ahmad berkata,
Wanita UMNO menzahirkan rasa kesal di atas sebuah hantaran Facebook milik seorang pemimpin politik muda yang memperlekehkan institusi raja-raja dan kesucian agama Islam.

“Kenyataan yang dibuat itu mampu menjejaskan keharmonian rakyat Malaysia yang berbilang agama dan bangsa,” katanya dalam satu siaran media hari ini.

Ketua Wanita UMNO Malaysia itu menggesa Kerajaan dan pihak berkuasa mengambil tindakan tegas terhadap individu tersebut supaya tidak menjadi budaya di negara ini.

“Tindakan tegas amat penting sebagai pengajaran kepada semua pihak supaya lebih bertanggungjawab dalam mengulas isu-isu sensitif atau berkaitan 3R agama, bangsa dan institusi raja-raja,” katanya lagi.

Noraini turut berkata selain bermaafan di bulan Syawal ini, Wanita UMNO menyeru seluruh rakyat Malaysia untuk terus menjaga perpaduan dan keharmonian demi kesejahteraan negara.

Show More

Related Articles

Back to top button